Canon Professional Service Center
Information om leveranstider
Vi får in många begäranden, så för närvarande har vi en del förseningar i våra reparationer och tjänster och det finns ingen fast leveranstid för reparation (förutom för våra CPS-kunder).
Begäranden kan ta i genomsnitt tre veckor, eller längre beroende på tillgång till delar eller tekniker.
Om din servicebegäran inte är brådskande (dvs. inget fel) rekommenderar vi därför att du väntar med att skicka produkten.
Vi vill försäkra dig om att Canons professionella serviceverkstäder/fabriksserviceverkstad använder alla tillgängliga resurser och vidtar avgörande åtgärder för att lösa eventuella störningar så snabbt som möjligt.
Vi strävar efter att se till att service- och reparationsbegäranden hanteras så snart som möjligt och vi vill tacka dig för din anpassning och ditt tålamod under den här störningen.
Besök gärna denna sida fortlöpande för att få mer information. Om du behöver brådskande support eller oroar dig för ditt enskilda ärende är vårt supportteam alltid tillgängligt, så kontakta oss gärna.
Vad är Canon Professional Service Centre?
Tjänster vi erbjuder
-
Service och reparation
Priser, process och formulär för service och reparation. Läs vår service- och reparationsprocess innan du skickar in produkten för service eller reparation.
-
Underhåll
Se till att din utrustning alltid fungerar med ett urval av paket för produktvård, bland annat rengöring, kontroll och justeringar.
-
Uppgraderingar
Förbättra prestanda hos utvalda Canon EOS-, Cinema EOS- och XA/XF-kameror så att du kan förmedla mer fängslande stories.
-
Express
Om du har bråttom erbjuder vi sensorrengöring medan du väntar och service med snabbare leveranstider.
-
Garanti
Villkor för garanti, vanliga frågor och garantikontaktinformation.
Produkter som omfattas
Canon Professional Service Centers hanterar ett brett utbud av Canon-produkter, bland annat följande:
- Kameror, objektiv och Speedlite-blixtar (EOS, IXUS, PowerShot)
- Videokameror och objektiv (Cinema EOS-, LEGRIA-, XA-/XF-/ME-serien)
- Broadcast- objektiv
- Pro-monitorer
- Fjärrstyrd PTZ
- Kikare
- Projektorer
- Skrivare för hem och foto (PIXMA, SELPHY, MAXIFY)
- Affärsskrivare (i-SENSYS, imagePROGRAF)
- Andra produkter (Zoemini, räknare, scanners osv.)
Observera att vi kanske inte erbjuder vissa tjänster för vissa produkter, till exempel om det inte längre finns reservdelar till dem.
Kontakta oss
Canon Professional Service Center
Krokslätts Fabriker 16,
431 37
Mölndal – Vägbeskrivning
Tel: +46 8 519 923 69, välj språk och tryck sedan ”3” för att komma direkt till verkstaden.
Mail: psc.service@canon.se
Endast service- och reparationsrelaterade problem – om du har andra frågor hittar du användbar information på vår supportwebbplats.
Öppettider:
Måndag till torsdag: 09.00 - 16.00
Fredag: 09.00 - 15.00
Stängt på helgdagar.
Villkor
Läs våra villkor för service och reparation innan du skickar in produkten till Canons professionella serviceverkstad.
Läs våra lånevillkor innan du lånar en produkt av oss.
Du kanske också behöver ...
-
Kontakta oss
Kontakta oss om du behöver support via telefon eller e-post
-
Reparera
Hitta ett reparatiosnscenter och annan användbar information om vår reparationsprocess
-
Återvinning
Få mer information om Canons återvinningsprogram för kassetter
-
Canon-konto
Registrera din produkt och hantera ditt Canon-konto