Kontakta oss
Kontakta oss om du behöver support via telefon eller e-post
F: Vilken garanti gäller för Canons PTZ-fjärrkameror som är köpta inom Europa?
S: Canon kan generellt sett erbjuda den europeiska garantin för PTZ-fjärrkameror köpta i: – Österrike, Belgien, Bulgarien, Cypern, Tjeckien, Danmark, Estland, Finland, Frankrike, Tyskland, Grekland, Ungern, Island, Irland, Italien, Lettland, Litauen, Luxemburg, Malta, Norge, Polen, Portugal, Rumänien, Slovakien, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz, Nederländerna och Storbritannien. Se fullständiga villkor för den här garantin.
F: Vilken information om garantin ska jag hitta i förpackningen när jag köper en produkt från Canon?
S: I europeiska länder som erbjuder garantin för PTZ-fjärrkameror innehåller varje produktförpackning i allmänhet ett kort om den europeiska garantin för PTZ-fjärrkameror. Det ser ut ungefär som i följande exempel:
F: Måste jag fylla i och returnera all dokumentation till Canon för att registrera min europeiska garanti?
S: Du måste inte returnera någon dokumentation till Canon för att registrera dig för den europeiska garantin för PTZ-fjärrkameror. Om du specifikt vill begära en garantireparation under den europeiska garantin för PTZ-fjärrkameror måste du alltid tillhandahålla Canon med det ursprungliga giltiga inköpsbeviset (inklusive ursprungligt inköpsdatum) för produkten i fråga.
F: Vilken dokumentation krävs för att göra anspråk på en reparation enligt den europeiska garantin för PTZ-fjärrkameror?
S: Om du specifikt vill begära en garantireparation under den europeiska garantin för PTZ-fjärrkameror måste du alltid tillhandahålla Canon med det ursprungliga giltiga inköpsbeviset (inklusive ursprungligt inköpsdatum) för PTZ-fjärrkameran i fråga. Det kan hända att vissa kampanjgarantierbjudanden ställer ytterligare krav, så läs de särskilda villkoren för eventuella kampanjerbjudanden (om tillämpligt).
F: Hur länge gäller en typisk europeisk garanti för PTZ-fjärrkameran från Canon?
S: I allmänhet är garantiperioden för Canons PTZ-fjärrkameror 1 år.
F: Om jag köper en Canon PTZ-fjärrkamera utanför de länder där Canon erbjuder den europeiska garantin för PTZ-fjärrkameror, kommer min PTZ-fjärrkamera då fortfarande att omfattas av den europeiska garantin för PTZ-fjärrkameror om jag är bosatt i ett av de länder där den europeiska garantin för PTZ-fjärrkameror erbjuds?
S: I allmänhet omfattas produkterna av en garanti som gäller den specifika säljregionen och om slutkunderna vill göra anspråk på en garantireparation måste produkten returneras till den tillämpliga regionen. Canon erbjuder generellt inte en global garanti om inte annat anges för specifika produkter/regioner.
Kontakta oss om du behöver support via telefon eller e-post
Registrera din produkt och hantera ditt Canon-ID-konto
Hitta ett reparatiosnscenter och annan användbar information om vår reparationsprocess