proCARE, programmet för after-sales-service finns nu tillgängligt för Canons Arizona- och Colorado-kunder över hela världen

Canons program proCARE after-sales-service finns nu tillgängligt för hela den grafiska storformatsportföljen och för alla kunder över hela världen. Programmet utvecklades för användare av de prisbelönta Arizona flatbäddsskrivarna och rullmatade Colorado-skrivarna. Utskriftsleverantörer och tryckerier kan nu dra nytta av maximal driftstid och få fullständig kostnadstransparens. Support ges på plats, med snabba svarstider. Delar, arbets- och restid, förebyggande underhåll och fjärrsupport ingår. För Canons kunder innebär det direkt avkastning på investeringen och oavbruten produktionsdriftstid – med högkvalitativa och konsekventa resultat.

proCARE-kontrakt tecknas på 36, 48 eller 60 månader, med möjlighet till 12 eller 24 månaders förlängning när ursprunglig kontraktstid har löpt ut. Extra supportalternativ innefattar snabb respons på plats och utbyte av skrivhuvud. Programmet proCARE för Arizona- och Colorado-serierna finns tillgängligt över hela världen via Canons certifierade partner eller direkt från Canon. proCARE erbjuder ett konsekvent och transparent servicekoncept för kunder med produktion i flera regioner.


Produktionsstopp är inget alternativ


Skrivarna i Arizona- och Colorado-serien konstruerades för optimal produktivitet med minimala operatörsåtgärder och minimalt manuellt underhåll. Serviceprogrammet proCARE breddar det konceptet och ger kunderna tryggheten att alltid kunna leverera. Utskriftsleverantörer och tryckerier kan istället fokusera på det som är viktigast – att överträffa kundernas förväntningar på kvalitet, att leverera trots ont om tid, att skapa tillväxt i företaget och att öka vinsten.


Michele Tuscano, European Production Partner & LFG Direct Sales Director, Canon EMEA: ”Vår Arizona flatbäddsfamilj är riktmärket för branschen och vår rullmatade skrivarserie Colorado tar snabbt marknadsandelar tack vare unik UVgel-teknik. 2021 passerade vi en milstolpe på 10 000 Arizona- och Colorado-skrivare globalt. Efter lanseringen av Colorado proCARE år 2020 i EMEA, är mer än 95 % av kundernas Colorado-skrivare anslutna till vårt intelligenta fjärrservicesystem. Mer än 70 % av våra kunder har redan ett fullservicekontrakt och 80 % av dessa har valt ett proCARE-kontrakt på 60 månader, som minimerar deras totala ägandekostnad.”


Michele Tuscano fortsätter: ”Från globala partner och kunder fick vi allt fler förfrågningar om ett konsekvent, enkelt och attraktivt världsomspännande after-sales-servicekoncept, eftersom detta är livsavgörande för affärerna. Med Arizona och Colorado proCARE kan vi nu erbjuda ett globalt aftersales-serviceprogram som är skräddarsytt efter alla våra kunders behov. De vet att de har en teknik som de kan lita på och en partner med lösningar som alltid finns till hjälp för leveranserna.”