RF24-105mm F4-7.1 IS STM Lifestyle
alt text goes here

TA DEL AV EN BELÖNING PÅ KOMPATIBLA OBJEKTIV*

Objektivkampanjen avslutades den 1 april 2021.

Om du köpte en kvalificerad kamera före den 1 april 2021 kan du fortfarande göra anspråk på återbetalningsbonusen genom att köpa något av objektiven i listan.

Spåra ditt anspråk

* Villkor gäller

Så gör du anspråk på din återbetalningsbonus

step01 step01

Steg 1

Köp en kvalificerad kamera före 1 april 2021.

Step 02 Step 02

Steg 2

Köp ett utvalt objektiv inom kvalificeringsperioden: 3 månader för EF-objektiv och 12 månader för RF-objektiv från och med inköpsdatumet för kameran.

Step 02 Step 02

Steg 3

Klicka på anspråkslänken, fyll i formuläret och ladda upp inköpsbevis.

Step 04 Step 04

Steg 4

Få din återbetalning inom 28 dagar efter att din begäran har godkänts!

Utvalda EF-objektiv

3 månaders kvalificerad inköpsperiod

Utvalda RF-objektiv

Utökad kvalificerad inköpsperiod till 12 månader

Gör anspråk på upp till tre RF-objektiv per kamera

Vanliga frågor

BETALNING:

F: När får jag tillbaka pengarna?

Vi strävar efter att göra en banköverföring inom 28 dagar efter mottagandet av ett giltigt återbetalningsanspråk med tillhörande kvitton. När ditt anspråk godkänts får du ett e-postmeddelande som bekräftar att ingen ytterligare dokumentation krävs och ditt anspråk kommer att behandlas inom 28 dagar. Observera att du när som helst kan kontrollera ditt anspråk här med vårt verktyg för att spåra anspråk, med hjälp av ditt unika anspråksnummer (det finns högst upp till höger i bekräftelsemeddelandet som du får när du skickar in ditt anspråk).

F: Hur vet jag om mitt anspråk blivit fördröjt på grund av felaktig eller saknad information?

Det finns två alternativ: 
  1. Du kan snabbt kontrollera statusen för ditt anspråk här och ange anspråksnumret (det finns högst upp till höger i bekräftelsemeddelandet som du får när du skickar in ditt anspråk).
  2. Om du vill ha mer detaljerad information eller om du har problem med ditt anspråk klickar du här och använder dina personliga inloggningsuppgifter som skickades via e-post till dig när vi tog emot ditt anspråk. 

F: Hur kommer utbetalningen att visas på mitt bankkonto?

Utbetalning av återbetalningar görs av vår hanteringsleverantör och betalningar märks alltid med ”Canon”. Kontrollera ditt bankkonto efter denna referens.

F: Varför debiterar min bank överföringsavgifter?

Vi överför det exakta återbetalningsbeloppet i lokal valuta enligt vad som annonserats och strävar efter att använda lokala banker där det är möjligt, för att undvika mottagaravgifter. Canon kan dock inte hållas ansvariga för ytterligare avgifter från din bank och du måste kontakta dem om det inträffar.

F: Hur får jag veta när utbetalningen kommer att göras?

När ditt anspråk har godkänts genomför vi återbetalningen och du får ett e-postmeddelande med information om att beloppet finns på ditt konto. Du kan snabbt kontrollera statusen för ditt anspråk här genom att ange anspråksnumret.

F: Jag betalade för min produkt med kreditkort – varför kan inte pengarna bara sättas tillbaka på samma kreditkort?

Utbetalningar från Canon kan för närvarande endast genomföras via en banköverföring till det personliga bankkonto som du uppgav vid registreringen.

F: Behöver jag betala någon skatt eller kan jag begära att få tillbaka momsen med det här förfarandet för pengar tillbaka?

Du är ensam ansvarig för att betala eventuella skatter som krävs enligt lag och Canon kan inte konsulteras när det gäller skatteåterbetalning. Kontakta istället din lokala skattemyndighet.


ÅTERBETALNINGSPROCESS:

F: Vilka format kan användas för att överföra mitt inköpsbevis när jag skickar in mitt återbetalningsanspråk och finns det några storleksbegränsningar?

Du kan endast överföra JPG-, TIF- och PDF-filer och filen får inte vara större än 4 MB.
Mer information om hur du gör detta finns i videon ”Överföra dokument” som du hittar vid kampanjens registreringsformulär.
Observera att du inte kan ansöka om återbetalning via brev. Kampanjen gäller endast online.

F: Vad gör jag om några av de kontouppgifter som jag har registrerat har ändrats sedan jag registrerade mig för kampanjen och jag behöver uppdatera dem?

Du kan när som helst uppdatera dina bankuppgifter här, med hjälp av de inloggningsuppgifter som vi har skickat till dig via e-post.
Observera att om din betalning är nära förestående bör du omedelbart kontakta försäljningsavdelningen via e-post: cashback@claim-lookup.com eller telefon: +46 8 519 923 69 och informera oss.

F: Jag har beställt en produkt från Canon inom det datumintervall som anges för kampanjen, men den kommer inte att levereras av återförsäljaren förrän de giltiga kampanjdatumen har passerat – kan jag ändå utnyttja den här kampanjen?

Ja, behåll den orderbekräftelse du har (som du fått inom kampanjdatumen) och skicka in den tillsammans med din faktura när du fyller i återbetalningsansökan. Tidsfristen är en månad efter det sista inköpsdatumet, då du kan skicka in dina dokument.

F: Jag kände inte till den här kampanjen och köpte en produkt några veckor före/efter de angivna kampanjdatumen. Kan Canon göra ett undantag och godkänna att jag får pengar tillbaka för mitt inköp?

Du kan tyvärr endast ansöka om kampanjen om produkten köps inom de datum som anges i villkoren.

F: Vad accepteras som inköpsbevis?

I butik: Canon kräver en kopia av ditt kvitto som visar inköpsdatum, produktnamn och återförsäljare. Online: Canon kräver en kopia av försäljningskvittot (ej orderbekräftelse eller leveransmeddelande). Kvittot måste visa inköpsdatum, produktnamn och återförsäljare.

F: Vilka transaktioner/produkter omfattas inte av kampanjen för pengar tillbaka?

Sammanfattningsvis är undantagen följande:
1. Produkter som inte ingår i kampanjen (här visas en fullständig lista över kampanjprodukterna)
2. Produkter som har köpts utanför kampanjens giltighetsdatum eller giltighetsområde.
3. Begagnade, renoverade eller reparerade produkter eller produkter som är förfalskade eller gör intrång i de immateriella rättigheterna som på något sätt tillhör Canon-gruppen av företag (till exempel, inklusive, men inte begränsat till, ”parallella/grå” produkter som är äkta Canon-produkter och som säljs utanför den avsedda marknad till rabatterat pris). Mer information finns här.
4. Produkter som har köpts utanför EU.
5. Produkter som köps från tredjepartsåterförsäljare via Amazon eller eBay.
De fullständiga undantagen beskrivs i villkoren.

F: Vad innebär ”betalningsalternativ” på anspråksformuläret online?

Det här avser hur du ursprungligen köpte produkten.

F: Var finns produktens serienummer?

GÅ TILL DEN HÄR LÄNKEN för att hitta serienumret. Här kan du läsa om var det sitter på din(a) produkt(er). Förväxla inte serienumret med EAN-numret/streckkoden. Serienumret finns på själva produkten.


FELSÖKNING:

F: Varför kan jag inte logga in på kundportalen och spåra mitt anspråk?

Det kan bero på ett av flera skäl: 

  • Använd inloggningsuppgifterna som skickades via e-post till dig när du skickade in ditt anspråk. Om du inte fått e-postmeddelandet kontrollerar du din skräppost. 
  • Observera att inloggningsuppgifterna är skiftlägeskänsliga, så kontrollera att du anger dem exakt (med versaler/gemener). 
  • Om du har glömt ditt lösenord kan du välja att återställa ditt lösenord här

F: Vilka återförsäljare deltar i kampanjen? Var kan jag köpa en kamera?

Besök vårt avsnitt om var produkterna finns här