Vår nya Self Service-portal är tillgänglig nu

Nya förbättrade funktioner omfattar vägledd självhjälp för vanliga problem, digital ärendespårning och kontakt med handläggare, e-postmeddelanden som håller dig informerad om framsteg och möjligheten att begära förbrukningsartiklar.

SKAPA ETT KONTO
Netaphor
Canon Camera

Gör livet enklare

Med Canons Self Service-portal kan du göra följande:
 
  • Skapa ett ärende och spåra dess status online
  • Skicka dina mätarställningar
  • Begära flytt eller borttagning av din produkt
  • Se och uppdatera konto- och produktinformation
  • Ställa kontofrågor

Fördelar

Service anpassad efter dina behov

Tack vare åtkomst dygnet runt kan du felsöka vanliga problem, skicka en begäran eller beställa förbrukningsartiklar. Dessutom har du möjlighet att spåra statusen för eventuella problem eller begäranden som har skapats, tillsammans med alternativet att få e-postuppdateringar.

Det har aldrig varit enklare att skicka mätarställningar

Med Canons Self Service-portal kan du skicka dina mätarställningar när som helst utan att behöva ringa eller skicka e-post. När du skickar dina mätarställningar online kan du även se dina senaste värden samt när de skickades.

All information på en plats

Canons Self Service-portal ger dig direkt tillgång till alla dina kontouppgifter och produktinformation. Du kan även skicka in och spåra kontofrågor.

Vanliga frågor och svar

Se användbara frågor och svar om Self Service-portalen och ditt konto.

Beskrivning av Self Service-portalen

  • Self Service-portalen är ett säkert och användarvänligt verktyg för att hantera dina Canon-produkter och tillgängliga tjänster. 
    Den ger tillgång dygnet runt till ditt konto, felsökningsinformation och alla ärenden som du har skapat.

  • Med den nya portalen får du en lösning snabbare om ett problem uppstår, tack vare förbättrad vägledd självhjälp och att ärenden kopplas direkt till rätt avdelning. 
    Du kan spåra statusen för alla dina ärenden och ha direktkontakt med våra kundtjänstmedarbetare. 
    Skicka enkelt in mätarställningar och beställ förbrukningsartiklar till dina enheter med hjälp av våra snabba och enkla formulär.

  • Canon kan se samma information som dig, men de har även ytterligare information tillgänglig om din ärendehistorik, betalningshistorik och kreditvärdighet för att säkerställa att de kan hjälpa dig så mycket som möjligt. 
    Portalen synkroniseras dessutom med olika Canon-system för att säkerställa att all information är uppdaterad och tillgänglig för alla nödvändiga parter så att du får bästa möjliga support. 

  • Self Service-portalen, system för kundtjänst/kontaktcenter och fjärrverktyg för att dela kundinformation ute på fältet är noggrant granskade och godkända av Canons ICT-säkerhetsgrupp och uppfyller branschstandarderna för datakompatibilitet och -skydd. Det finns datasäkerhetsregler mellan Canon och dess leverantörer som har sin egen stränga praxis och förfaranden för kvalitetssäkring för att upprätthålla dataskydd.

  • Edge, Firefox och Chrome stöds, men vi rekommenderar Chrome.

  • Ärenden behandlas under normal kontorstid, begäranden som skickas in utanför den här tiden hanteras nästa tillgängliga arbetsdag/-tid. Canon strävar alltid efter att svara på ett ärende (och skickar vid behov ut tekniker för att åtgärda eventuella fel) inom kundens avtalade svarstid.

Kontofrågor

  • Det finns två olika typer av roller som kan konfigureras i portalen: 
     
    Kundadministratör: Administratören är den huvudsakliga kontaktpunkten inom en organisation för att hantera Canon-produkter och -tjänster. Administratören har information om alla Canon-produkter som är kopplade till sina konto(n) och de kan delegera sina befogenheter till andra användare som även kan utses till administratörer. 
     
    Kund: Kunden är en person som har tilldelats att ta hand om serviceaktiviteterna för en produkt, t.ex. skapa ärenden och ange mätarställningar. Kunden har endast information om produkterna som har tilldelats kunden. Till skillnad från kundadministratören kommer denna person inte att kunna konfigurera andra användare, delegera ansvar och kommer inte att vara den första kontaktpunkten för kommunikation från Canon.

  • Kundadministratören för Self Service-portalen är den huvudsakliga kontaktpunkten inom organisationen för hantering av Canon-produkter och -tjänster.

  • Self Service-portalkunden är en person i organisationen som har utsetts av administratören/administratörerna att ta hand om servicen av en produkt (t.ex. skapa ärenden, ange mätarställningar och uppdatera produktens plats).

  • En e-postadress krävs för att kunna registrera dig med Self Service-portalen, använda dess funktioner och få viktig information om kontouppdateringar från Canon. Om du inte vill ge oss den informationen måste du fortsättningsvis lämna in ärenden per telefon via vår kundtjänst.

  • Kontakta lokal kundtjänst för att få hjälp med detta.

  • Kontakta lokal kundtjänst för att få hjälp med detta.

  • Kontakta lokal kundtjänst för att få hjälp med detta.

  • Se till att mätarställningarna du skickar in överensstämmer med följande anvisningar:

    1. Mätarställningarna får inte vara lägre än de tidigare

    2. Du kan bara ange mätarställningar en gång per dag

    Om problemet kvarstår kontaktar du lokal kundtjänst för att få hjälp.

    Alla accepterade mätarställningar visas i historiken nästa gång du loggar in på Self Service-portalen.

Konto

Om du redan har ett konto loggar du in eller om du är intresserad av vår portal registrerar du dig för att skapa ett konto.