CAPTURE THE
FUTURE
FUTURE
Ett kreativare sätt att fånga förtrollade
ögonblick. Få morgondagens teknik redan idag.
Köp en EOS R eller ett L-serieobjektiv - eller
varför inte båda. Kampanjperiod: 15.4-30.6.2019
Så får du pengar tillbaka!
Erbjudande
Kampanjkamera
Canon EOS R
En banbrytande kompakt systemkamera i fullformat som sätter ny standard för fotografer och filmskapare.
Kampanjobjektiv
EF 16-35mm f/2.8L III USM
ÅTERBETALNING 3000 KR
EF 16-35mm f/4L IS USM
ÅTERBETALNING 1000 KR
EF 24-105mm f/4L IS II USM
ÅTERBETALNING 1300 KR
EF 24-70mm f/4L IS USM
ÅTERBETALNING 2100 KR
EF 70-200mm f/4L IS II USM
ÅTERBETALNING 1500 KR
EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS II USM
ÅTERBETALNING 3000 KR
EF 85mm f/1.4L IS USM
ÅTERBETALNING 1500 KR
EF 100mm f/2.8L Macro IS USM
ÅTERBETALNING 1300 KR
EF 35mm f/1.4L II USM
ÅTERBETALNING 2600 KR
EOS R Body + Mount adapter
ÅTERBETALNING 2100 KR
Canon EOS R Body + RF 24-105mm f/4L IS USM Lens + Mount Adapter EF-EOS R
ÅTERBETALNING 3000 KR
Vanliga frågor
Canon har som mål att göra en banköverföring inom 28 dagar från att en giltig begäran om att få pengar tillbaka inkommit, INTE inom 28 dagar från inköpsdatumet. Om information som ska medfölja begäran om att få pengar tillbaka saknas eller är felaktig fördröjer detta processen då banköverföringen görs 28 dagar efter att all korrekt information inkommit. Observera att vi inte kan ta något ansvar för återförsäljare/säljare som talat om för kunderna när banköverföringen sker.
När du har registrerat dig online för kampanjen får du en bekräftelse via e-post med ett referensnummer och personliga inloggningsuppgifter till en webbplats. Där kan du kontrollera statusen för din begäran och hur det går med utbetalningen. Om du har angett fel information visas det på den webbplatsen och du får även ett e-postmeddelande som informerar dig om vilka ytterligare uppgifter som krävs. Det snabbaste sättet att förse oss med eventuell information som saknas är att logga in på webbplatsen och uppdatera dina uppgifter.
Obs! Filen får inte vara större än 4 MB. Du kan endast överföra JPG-, TIF- och PDF-filer.
När din begäran har godkänts får du ett e-postmeddelande med förväntat datum för när betalningen kommer att överföras till det bankkonto som du har uppgett.
Kampanjen betalas ut av vår samarbetspartner Sales Promotion och därför är det Sales Promotion och inte Canons namn som kommer att anges i betalningsinformationen.
Utbetalningarna för kampanjen kan för närvarande bara genomföras med en banköverföring till det bankkonto som du uppgav vid registreringen.
Du kan på ett säkert sätt uppdatera dina bankuppgifter när som helst via vårt online-system med hjälp av de inloggningsuppgifter som vi har skickat till dig. Detta är det säkraste sättet att uppdatera uppgifterna. Om datumet för utbetalning är nära förestående bör du också kontakta oss via telefon för att säkerställa att betalningen inte går till det tidigare registrerade kontot.
Vår webbplats skyddas av RapidSSL.
Secure Sockets Layer (SSL) är ett protokoll som möjliggör datakryptering på nätet som hjälper webbplatsanvändare att bekräfta vem som äger webbplatsen. SSL används oftast för att skydda kommunikation mellan webbläsare och servrar. Det används dock i allt högre grad för kommunikation mellan olika servrar och för webbaserade tillämpningar.
När en webbläsare ansluter till en säker webbplats hämtar den webbplatsens SSL-certifikat och kontrollerar att det inte har löpt ut, att det har utfärdats av en certifikatutfärdare som webbläsaren litar på och att det används av den webbplats som det har utfärdats för. Om webbplatsen inte klarar en av dessa kontroller visas en varning för slutanvändaren i webbläsaren. Om kontrollerna genomförs med lyckat resultat finns det ett antal säkerhetsindikatorer inbyggda i moderna webbläsare som indikerar att SSL används.
• Början av URL- eller webbadressen ändras från http:// till https://
• Ett hänglås i webbläsarfönstret ändras från upplåst till låst.
• Adressfältet blir grönt och webbplatsägarens namn visas vid anslutning till en webbplats som skyddas av ett Extended Validation SSL-certifikat.
Dessutom kan ett förtroendemärke som webbplatssigillet RapidSSL läggas till på sidorna på en säker webbplats.
Behåll den orderbekräftelse du har (som du fått inom kampanjdatumen) och skicka in den tillsammans med din faktura när du fyller i ansökan. Tidsfristen är en månad efter det sista giltiga inköpsdatumet, så du kan skicka in dina dokument.
Så synd att detta hände, men du kan bara ansöka om kampanjen om produkten köpts inom de datum som anges i villkoren.
För inköp som har gjorts i butik kräver Canon en kopia av kvittot som anger betalningsuppgifter och produktens obligatoriska serienummer. För inköp som har gjorts online kräver Canon en kopia av orderbetalningsbekräftelsen och produktens obligatoriska serienummer samt uppgifter om butik och produkt.
Undantagen beskrivs i villkoren. Sammanfattningsvis är undantagen följande:
1. Produkter som inte ingår i kampanjen
2. Produkter som har köpts utanför kampanjens giltighetsdatum eller giltighetsområde.
3. Begagnade, reparerade eller ombyggda produkter samt förfalskade produkter eller produkter som på något sätt kränker immaterialrätten hos företag som ingår i Canon-koncernen (till exempel, inklusive men inte begränsat till, parallellprodukter eller ”gråa” produkter).
Det här syftar på hur du ursprungligen köpte produkten.
BESÖK DEN HÄR LÄNKEN [http://www.canon.co.uk/Support/Consumer_Products/where_to_find_your_serial_number/] för att hitta serienumret. Här kan du läsa om var det sitter på din(a) produkt(er). Förväxla INTE serienumret med EAN-numret/streckkoden. På fotot nedan visas EAN-numret/streckkoden, som vanligtvis finns på sidan av produktförpackningen. Det här är INTE produktens serienummer som du måste skicka in för att validera ditt anspråk. Serienumret finns på själva produkten. Ta hjälp av vår guide här för att få hjälp med att hitta ditt serienummer.
Observera att inloggningen är skiftlägeskänslig, så se till att du skriver den exakt (med versaler/gemener).
För följande problem när du försöker registrera dig online:
– Jag har försökt registrera mig flera gånger och det går inte
– Jag får ett "ej godkänd"-meddelande
– Jag har försökt skicka in blanketten igen, men det fungerar inte.
I de FLESTA fall beror det på själva enheten som du försöker öppna webbplatsen med, t.ex. en mobil/smartphone, Apple Mac, annan enhet osv. Det är inte ett fel på webbplatsen. Du behöver kontakta tillverkaren av produkten du använder för att få råd i dessa fall. Om de vanliga frågorna ovan inte har gett dig svar på din fråga kan du skicka e-post till oss på e-postadressen nedan, ringa oss på +46 (0)8 519 923 69 om ditt ärende är brådskande eller besöka Canons supportsida.
Du måste använda SAMMA e-postadress för registreringen av objektiv som du använder vid registreringen av din kamera när du köper från kampanjlistan. Då kommer vi att hitta ditt köp och koppla samman köpet av objektiv och kamera.
Deltagarna har själva ansvaret för att betala eventuella skatter som erfordras enligt lag och Canon tar inget ansvar för och kan inte hållas ansvarskyldigt gentemot deltagarna för skador, förluster eller kostnader som deltagarna ådrar sig till följd av frånvaro av eller fördröjning av sådana skatteinbetalningar. Canon kan inte heller ge råd om procedurer för skatteåterbetalning. Kontakta istället din lokala skattemyndighet.
Canon överför exakt den summa som du ska få tillbaka i lokal valuta enligt vad som annonserats, men tar inget ansvar för bankens administrativa kostnader. Om mottagarens bank debiterar en extraavgift/provision för hanteringen ska denna kostnad bäras av konsumenten.
Besök vår var köper jag-sektion.