STAY RESTLESS

Canons kameror i R-serien är perfekta kompanjoner för ivriga kreatörer. Köp en Canon EOS R6 eller EOS R och gläd dig åt en betydande rabatt.
Registrera produkten under kampanjperioden och få upp till 4 200 kr i cashback.

FÅ CASHBACK PÅ EOS R-KAMEROR

Canons kameror i R-serien är perfekta kompanjoner för ivriga kreatörer. De avancerade funktionerna och utmärkta stillbilds- och videoegenskaperna ger dig möjligheten till att fortsätta att utforska och experimentera. Köp en Canon EOS R6 eller EOS R och få en betydande rabatt. Kampanjerbjudandet gäller från och med den 15 oktober till och med den 31 december 2021.

Vi har förlängt anspråksperioden för cashback till 13.2.2022 för de fall då inköpsordern görs inom kampanjperioden (15.10.2021-31.12.2021) men då du får kampanjprodukten i januari 2022. Spara ditt beställningsbevis tillsammans med köpehandlingar när du begär pengar tillbaka i januari. Tänk också på att förlängningen endast gäller kampanjprodukter som tagits emot senast 31.1.2022.

Kampanjprodukter

  • Canon EOS R
    Kompakt systemkamera med sensor i fullformat som öppnar upp för nya kreativa möjligheter för fotografer och filmskapare.
  • Canon EOS R6
    Med EOS R6 kan du vara kreativ på sätt du inte trodde var möjliga, oavsett vad du fotograferar och hur du fotograferar det.

Vanliga frågor

Har du en fråga? Här är svaren på några av de vanligaste frågorna om det här specialerbjudandet

När får jag tillbaka pengarna?
Vi strävar efter att göra en banköverföring inom 28 dagar efter mottagandet av ett giltigt återbetalningsanspråk med tillhörande kvitton. När ditt anspråk godkänts får du ett e-postmeddelande som bekräftar att ingen ytterligare dokumentation krävs och ditt anspråk kommer att behandlas inom 28 dagar.

Hur vet jag om mitt anspråk fördröjs på grund av felaktig information eller uppgifter som saknas?

Det finns två alternativ:

  1. Du kan snabbt kontrollera statusen för ditt anspråk här och ange anspråksnumret (det finns högst upp till höger i bekräftelsemeddelandet som du får när du skickar in ditt anspråk).
  2. Om du vill ha mer detaljerad information eller om du har problem med ditt anspråk klickar du här och använder dina personliga inloggningsuppgifter som skickades via e-post till dig när vi tog emot ditt anspråk.

Hur kommer utbetalningen att visas på mitt bankkonto?
Utbetalning av återbetalningar görs av vår hanteringsleverantör och betalningar märks alltid med ”Canon”. Kontrollera ditt bankkonto efter denna referens.

Varför debiterar min bank överföringsavgifter?
Vi överför det exakta återbetalningsbeloppet i lokal valuta enligt vad som annonserats och strävar efter att använda lokala banker där det är möjligt, för att undvika mottagaravgifter. Canon kan dock inte hållas ansvariga för ytterligare avgifter från din bank och du måste kontakta dem om det inträffar.

Hur får jag veta när utbetalningen kommer att göras?
När ditt anspråk har godkänts genomför vi återbetalningen och du får ett e-postmeddelande med information om att beloppet finns på ditt konto. Du kan snabbt kontrollera statusen för ditt anspråk här genom att ange anspråksnumret.

Jag betalade för min produkt med kreditkort så varför kan inte pengarna bara sättas tillbaka på samma kreditkort?
Utbetalningar från Canon kan för närvarande endast genomföras via en banköverföring till det personliga bankkonto som du uppgav vid registreringen.

Behöver jag betala någon skatt eller kan jag begära att få tillbaka momsen med det här förfarandet för pengar tillbaka?
Du är ensam ansvarig för att betala eventuella skatter som krävs enligt lag och Canon kan inte konsulteras när det gäller skatteåterbetalning. Kontakta istället din lokala skattemyndighet.

Vilka format kan användas för att överföra mitt inköpsbevis när jag skickar in mitt återbetalningsanspråk och finns det några storleksbegränsningar?
Du kan endast överföra JPG-, TIF- och PDF-filer och filen får inte vara större än 4 MB. Mer information om hur du gör detta finns i videon ”Överföra dokument” som du hittar vid kampanjens registreringsformulär.
Observera att du inte kan ansöka om återbetalning via brev. Kampanjen gäller endast online.

Vad gör jag om några av de kontouppgifter som jag har registrerat har ändrats sedan jag registrerade mig för kampanjen och jag behöver uppdatera dem?
Du kan när som helst uppdatera dina bankuppgifter här, med hjälp av de inloggningsuppgifter som vi har skickat till dig via e-post. Observera att om din betalning är nära förestående bör du omedelbart kontakta försäljningsavdelningen via e-post: cashback@claim-lookup.com och informera oss.

Jag har beställt en produkt från Canon inom det datumintervall som anges för kampanjen, men den kommer inte att levereras av återförsäljaren förrän de giltiga kampanjdatumen har passerat – kan jag ändå utnyttja den här kampanjen?
Ja, behåll den orderbekräftelse du har (som du fått inom kampanjdatumen) och skicka in den tillsammans med din faktura när du fyller i återbetalningsansökan. Tidsfristen är en månad efter det sista inköpsdatumet, då du kan skicka in dina dokument.

Jag kände inte till den här kampanjen och köpte en produkt några veckor före/efter de angivna kampanjdatumen. Kan Canon göra ett undantag och godkänna att jag får pengar tillbaka för mitt inköp?
Du kan tyvärr endast ansöka om kampanjen om produkten köps inom de datum som anges i villkoren.

Vilken produkt måste jag redan ha för att kunna utnyttja den här kampanjen?

Sammanfattningsvis är undantagen följande:
  1. Produkter som inte ingår i kampanjen (här visas en fullständig lista över kampanjprodukterna)
  2. Produkter som har köpts utanför kampanjens giltighetsområde
  3. Produkter som är förfalskade eller gör intrång i de immateriella rättigheterna som på något sätt tillhör Canon-gruppen av företag (till exempel, inklusive, men inte begränsat till, ”parallella/grå” produkter som är äkta Canon-produkter och som säljs utanför den avsedda marknad till rabatterat pris). Mer information finns här.
De fullständiga undantagen beskrivs i villkoren.

Vilka kampanjprodukter omfattas inte av kampanjen för pengar tillbaka?

Sammanfattningsvis är undantagen följande:
  1. Produkter som inte ingår i kampanjen
  2. Produkter som har köpts utanför kampanjens giltighetsdatum eller giltighetsområde.
  3. Begagnade, renoverade eller reparerade produkter eller produkter som är förfalskade eller gör intrång i de immateriella rättigheterna som på något sätt tillhör Canon-gruppen av företag (till exempel, inklusive, men inte begränsat till, ”parallella/grå” produkter som är äkta Canon-produkter och som säljs utanför den avsedda marknad till rabatterat pris). Mer information finns här.
  4. Produkter som har köpts utanför EU.
  5. Produkter som köps från tredjepartsåterförsäljare via Amazon eller eBay.
Vad innebär ”betalningsalternativ” på anspråksformuläret online?
Det här syftar på hur du ursprungligen köpte produkten.

Var finns produktens serienummer?
GÅ TILL DEN HÄR LÄNKEN för att hitta serienumret. Här kan du läsa om var det sitter på din(a) produkt(er). Förväxla inte serienumret med EAN-numret/streckkoden. Serienumret finns på själva produkten.

Varför kan jag inte logga in på kundportalen och spåra mitt anspråk?

Det kan bero på ett av flera skäl:
  1. Använd inloggningsuppgifterna som skickades via e-post till dig när du skickade in ditt anspråk. Om du inte fått e-postmeddelandet kontrollerar du din skräppost.
  2. Observera att inloggningsuppgifterna är skiftlägeskänsliga, så kontrollera att du anger dem exakt (med versaler/gemener).
  3. Om du har glömt ditt lösenord kan du välja att återställa ditt lösenord här