Mer än hälften av alla organisationer förväntar sig att helt eller till största del hantera utskrifter i molnet vid 2025.
LÖSNINGAR
MOLNANSLUTNINGSLÖSNINGAR
Möt Canons molnanslutningslösningar: det enkla sättet att frigöra den fulla potentialen hos dina Canon-enheter och få ut mer av dina utskrifts- och scanningsinvesteringar.
ÖVERSIKT
Anslut dig
Skriv enkelt ut från och scanna till vanliga molnlagringsleverantörer, t.ex. OneDrive for Business, Dropbox eller Google Drive. Dra nytta av Cloud Connector, en enkel lösning för kraftfull molnanslutning och åtkomst till avancerade funktioner som buntscanning och automatisk filindexering med Canon uniFLOW Online.
Maximera din tid
Resultatet: produktiviteten halkar efter och informationssäkerhetsriskerna ökar.
Vi har identifierat fem steg för bättre utskrift och scanning nedan.
Nivå 1: Mobilitet – ”Skriv ut från molnet”
Åtgärder:
1. Skicka sidor för utskrift från valfri plats
2. Autentisera på valfri enhet
3. Starta utskriftsjobbet på ett säkert sätt
Resultat:
Utskriftsjobb som startas från molnet hemma, på kontoret eller på en gemensam arbetsplats
Nivå 2: Enkelhet – ”Scanna till e-post”
Åtgärder:
1. Scanna dokumentet på enheten
2. Välj e-postadress som destination
3. Öppna e-postmeddelandet
4. Sök efter dokumentet
5. Öppna dokumentet
6. Byt namn
7. Spara eller vidarebefordra till kollegor
Resultat:
Scannat dokument lagras på en enhet och eventuellt som en e-postbilaga
Nivå 3: Säkerhet – ”Scanna till molnlagring”
Åtgärder:
1. Scanna dokumentet
2. Välj molnlagringsplats, till exempel Google Drive, OneDrive for Business, Dropbox, Box osv.
Resultat:
Dokumentet scannas automatiskt till rätt molnlagringsplats
Bidrar till att förbättra informationssäkerheten, samarbetet och produktiviteten
Nivå 4: Effektivitet – ”Buntscanning”
Åtgärder:
1. Logga in på enheten
2. Välj scanningsikonen som IT-avdelningen har konfigurerar med uniFLOW Online, som scannar till en förinställd molnplats, t.ex. Scanna till OneDrive-arkiveringshjälp
3. Scanna flera dokument i ett svep med den automatiska dokumentmataren
Resultat:
Flera sidor delas upp i enskilda dokument på den valda molnlagringsplatsen, vilket sparar tid och förbättrar produktiviteten
Nivå 5: Automatisering – ”Arkiveringshjälp”
Åtgärder:
1. Scanna valda dokument för en affärsprocess på enheten
2. Använd Arkiveringshjälp i uniFLOW Online på skrivbordet för att validera viktiga data (inköpsordernummer/fakturareferens/kundnamn osv.) och spara på molnplatsen
Resultat:
Dokument arkiveras och indexeras baserat på vilka data de innehåller, redo för vidare bearbetning
Förbättrad säkerhet och datastyrning
BEHÖVER DU HJÄLP?
Ta reda på hur ditt företag kan dra nytta av molnanslutningslösningar.
Relaterade programvaror och tjänster
Utforska andra lösningar för hantering av affärsprocesser som kan hjälpa dig att öka produktiviteten, effektiviteten och säkerheten samt främja din resa mot digital transformation.
-
KONTORSSKRIVARE
Omfattande utskrifts- och scanningslösningar i företagsklass för alla företagsmiljöer
-
uniFLOW Online
En avancerad programvara för utskrifts- och scanningshantering som utnyttjar kraften i molnet.
-
Programvara för företag
Upptäck Canons programvarulösningar som effektiviserar arbetsplatsen och omvandlar verksamheten.
-
CLOUD CONNECTOR
Förenkla molnanslutningen med Cloud Connector, en säker och lättanvänd molnlösning för utskrifts- och scanningsarbetsflöden.