Canon Ascent Programme
Affärsutvecklingsstöd för att hjälpa dig att upptäcka nya möjligheter och utmana ditt företags strategier nu och i framtiden
Vi presenterar Canon Ascent Programme
Möt våra mentorer
Mentorskapet i Canon Ascent Programme ger dig tillgång till en branschspecialist när du behöver den med ett flexibelt schema – från enstaka och tillfälliga möten till regelbundna möten, antingen personligen eller på distans, för att passa dina omständigheter.
Jacky Hobson
Jacky har 30 års erfarenhet av marknadsföring från att främst ha arbetat inom tryckeribranschen med att utveckla marknadsföringsstrategier, -planer och -taktik för att stödja kundernas affärsplaner.
Jo Lloyd
Jo har ovärderlig erfarenhet inom tryckeribranschen, med fokus på försäljning, ledarskap, beteendeutbildning och grupparbete.
Marian Stefani
Marian har en stor erfarenhet av affärsplanering, med specialistexpertis inom en mängd olika ämnen, bland annat grafisk design, arbetsflöde, innovation och affärsstrategi för digitaltryck.
Richard Mayer
Richards huvudsakliga expertkunskaper gäller marknadsföringsmixen med fokus på kundinsikt, marknadsföringsplanering, marknadsföringskommunikation och varumärkets betydelse.
Ole-Bengt Moe
Ole-Bengt har omfattande expertkunskaper inom affärsinnovation, bland annat försäljningsledning, processer, affärstillväxt och ledarskap.
Var rådgivande
Ha rätt samtal, varje gång
Vikten av att planera dina kundsamtal och hur du använder effektiva och beprövade tekniker för att se till att du får en tydlig bild av varje kunds situation.
Lyssnar du verkligen? Eller väntar du på din tur att prata?
Läs om hur du känner igen de inlärda beteenden som förhindrar aktivt lyssnande och om en strategi som är utformad för att hjälpa dig med att ändra ditt beteende.
Tio sätt att öka värdet för dina kunder
Läs om viktiga sätt att hjälpa dig att förändra uppfattningen om att utskrifter är en stapelvaror till att det är en viktig del av dina kunders marknadsföringskampanjer.
Var kunnig
Inget händer av sig själv
När kunder begär offerter kan det innebära mer än du tror. Gör en djupdykning och upptäck hur du kan hjälpa dem att lyckas samtidigt som du maximerar försäljningsvärdet.
Tio sätt att förbättra din verksamhet och ditt resultat
Idéer för kontinuerlig förbättring, från professionell och personlig synvinkel, och hur du ser till att de dagliga uppgifterna inte står i vägen för lärande och utveckling.
Tänk som en kund
Utforska kundernas köpmänster i dagens värld ”som alltid är på”, hur du anpassar dig efter kundernas inköpsprocess och värdet av kundprofilering för att kunna uppnå det.
Var annorlunda
Ny strategi för bättre resultat
Undvik att hamna i samma gamla fällor när du försöker hitta nya kunder. Olika sätt att granska kunder och prospekt och hur du bygger en försäljningsstrategi för att uppnå bättre resultat.
Risk beror på att du inte vet vad du gör
Hur du använder effektiva riskanalys- och scenarieplaneringsmodeller i verksamheten och använder dem till att svara på frågan ”vad ska jag göra nu?”.
Var ansvarsfull
Dataanalys för marknadsförare
Nu när dataanalys blir allt viktigare, hur kan du använda det till att få hjälp, förstå och få större del av marknadsföringsbudgetar?
Smarta anslutna utskrifter
Upptäck hur de senaste utskriftsinnovationerna kompletterar digitala kanaler och ger dig tillgång till information om förbättrar marknadsföringsavkastningen.
Därför är LTV ett sådant kraftfullt mått
Hur du kan använda kundslivscykelvärden till att rikta in din marknadsföring på kunder som maximerar lönsamheten.
Låt kreativiteten flöda
Förfina ditt kunderbjudande
Tydlig kommunikation som gör att du undviker förvirring, framhäver ditt kreativa tillvägagångssätt och hjälper dig att befästa din position som betrodd partner.
Sätt att inspirera med hjälp av din expertis och erfarenhet
Det har aldrig varit viktigare visa upp din expertis och erfarenhet. Läs om olika taktiker för hur du inspirerar och utbildar kunderna.
Var proaktiv
Vikten av kartläggning
Utforska vikten av smidiga vägar från prospekt till kund, med användbara och praktiska tips som hjälper dig att göra det till verklighet.
Vikten av kundrelationshantering
Vad kundrelationshantering innebär och hur du bygger system och processer som hjälper både dig och dina kunder.
Identifiera kundernas önskemål och behov
Praktiska och enkla idéer som hjälper dig att bättre förstå dina kunder och därmed uppfylla deras behov.
Var digital
Så får du bättre resultat och avkastning på investeringen med hjälp av anpassning
Hur avancerad och datadriven anpassning ökar intresset, ökar svarsfrekvensen och hjälper kunder längs säljresan.
Hur digitala program ökar kundvärdet
Olika typer av teknik som kan hjälpa dig att minska kostnaderna, minimera mängden fel, förbättra leveranstiderna och leverera kampanjmätbarhet och avkastning till kunderna.
Var flexibel
Förenkla kundresan
Vikten av automatisering för tryckleverantörer i framtiden och hur och var du kan använda den på ett så effektivt sätt som möjligt.
Andra lösningar
Digitala tryckpressar
Utskriftslösningar för stora volymer, perfekt för intern produktion eller kommersiella tryckerier
Programvara för företag
Programvarulösningar som förändrar sättet att göra affärer
Pressar för skurna ark
Pålitliga och högeffektiva kommersiella skrivare som är perfekta för interntryckerier och förlag.
Rullmatade skrivare
Omfattande utskriftslösningar för böcker, tidningar, direktutskick och mycket mer
Programvara för arbetsflöde
Öka produktiviteten, sänk kostnaderna och klara de snävaste tidsramarna med vårt sortiment av programvara för arbetsflöden.