ENGIE är en global aktör inom energi och pionjär inom energiomställningen. Företaget är verksamt i 31 länder och har nästan 100 000 medarbetare. ENGIE Netherlands Retail är en energileverantör för B2C-marknaden i Nederländerna, och hjälper kunder att ta nästa steg inom hållbarhet genom att erbjuda dem insikter och anpassade, relevanta råd under hela kundresan.
ENGIE förändrar sin kundkommunikation med Canon
Målsättning
ENGIE behövde ett sätt att förenkla och centralisera sina processer för dokumenthantering för att skapa kundkommunikation och snabba på dokumentredigeringar.
Utmaningen
Befintliga arbetsflöden för dokumenthantering förlitade sig på flera äldre system med en stor belastning på IT-avdelningen och långa ledtider för ändringar i kommunikationen.
Tillvägagångssätt
ENGIE hade ett nära samarbete med Canon för att implementera ett nytt system för dokumentutskick, som integrerades med befintliga lösningar för att tillhandahålla ett centralt kontrollnav.
Varför Canon?
ENGIE valde Canon som partner för det här projektet eftersom:
- Canon har årtionden av erfarenhet av komplexa implementerings- och orkestreringsprojekt som innefattar äldre lösningar.
- Canon har förmågan att agera flexibelt även när projektkraven ändras.
- Canons rådgivande tillvägagångssätt säkerställer att de förstår sina partners affärsbehov när de tar fram en heltäckande lösning.
Tillvägagångssätt
Helt integrerad kundkommunikation
Canon implementerade och orkestrerade en heltäckande, skräddarsydd lösning för att underlätta informationsflödet hos ENGIE.
Fördelar
ENGIE upptäckte tidigare att ändringar i dokument tog för lång tid och kostade för mycket. Dessutom var det väldigt IT-resurskrävande att upprätthålla den större infrastrukturen för dokumenthantering. Med Canons lösning för kundkommunikation har ENGIE gjort enorma framsteg när det gäller att minska arbetet kring kommunikationshantering.
Relaterade produkter och tjänster
Läs mer om …
Kundkommunikation
Hjälp kunderna att sticka ut i en hårt konkurrensutsatt värld.
Automatiserad dokumentproduktion
Automatisera och centralisera produktionen av verksamhetskritiska dokument.
Quadient Inspire
Skapa, hantera och leverera effektiv kundkommunikation i alla kanaler.
Therefore
Tillhandahåller ett snabbt och effektivt informationsflöde med säker åtkomst, insamling, lagring, redigering och bearbetning när du än behöver det.
Utforska mer
Förbättra kundernas upplevelse genom digitalisering
Ett multinationellt energiföretag behövde hjälp med att effektivisera sina enorma pappersflöden och kundupplevelsen.
Rapport: Optimera kommunikationen i kundens tidsålder
Förändra din tekniska och taktiska inställning till kundupplevelsen