Det tryckta materialets nya potential i en tid av digitalt informationsöverflöd

Därför ger tryckt material nytt liv åt marknadsföringskampanjer via flera kanaler

Ladda ner rapporten

hidden gate

Tryckt material framkallar känslor

Läs Canons rapport om kampanjutskick och upptäck hur tryckt material kan engagera konsumenter och öka svarsfrekvenserna i eran av ”digital detox”.

Ladda ner rapporten

Print Fuels Emotion

Programmatiskt tryckt material är här

Det finns två trender som nyligen har dykt upp i marknadsföringslandskapet: den växande misstron kring den digitala närvaron i våra liv och allt fler bevis på det tryckta materialets förmåga att stimulera känslomässigt engagemang mellan ett varumärke och dess målgrupp. Dessa trender har fått marknadsförarna att inse att endast digitala kanaler inte är tillräckligt för att skapa engagerande kampanjer och att tryckt material behövs för att komplettera det digitala.


Det medför en enorm möjlighet. Marknadsförare och tryckerier (PSP) kan samarbeta med kampanjer via flera kanaler som kombinerar de bästa egenskaperna hos tryckt material och alla fördelarna med digitalisering: förmågan att nå ut till konsumenterna med anpassat innehåll skräddarsytt för just deras profil, för varje steg av kundresan.


Framtidens tryckteknik är dess intelligenta användning i kombination med individuella data för att ge anpassad kommunikation som höjer användarupplevelse och uppmanar till reaktion. För marknadsförare innebär det att allt som kan anpassas online nu kan anpassas i tryck. Det är det Canon kallar ”programmatiskt tryckt material”.


I den här rapporten utforskar Canon varför varumärkesägare och konsumenter ändrar sitt sätt att betrakta digital marknadsföring och hur programmatiskt tryckt material maximerar inverkan i marknadsföringskampanjer via flera kanaler.

Liknande lösningar

Upptäck mer

Är du inte säker på vilka produkter ditt företag behöver?

PRATA MED VÅRT TEAM