Hur kan vi hjälpa till
Vi finns här för att svara på dina frågor, lösa problem och hjälpa dig på vägen om du behöver en reparation.
Hur kan vi hjälpa till?
Välj ett alternativ nedan för att få den hjälp du behöver.
Kontrollera status för ett anspråk på återbetalning
Vi känner inte igen detta anspråksnummer.
Kontrollera att anspråksnumret du angav är korrekt. Om du vill ha mer information kan du kontakta oss via e-post på cashback@claim-lookup.com eller ringa oss på +46 8 519 923 69.
Granska din profil och uppdatera dina uppgifter genom att klicka nedan:
Garantiinformation
Canon Club
Om du vill ha hjälp med ditt Canon Club-konto klickar du på [Next/Nästa].
På nästa sida anger du din produkt och väljer [Services/Tjänster] när du uppmanas till det.
Var hittar jag en återförsäljare?
Företagskonto
Ett företagskonto är öppet för alla som är registrerade som företag eller företag som använder utrustning från Canon.
Ordna med reparation
Problem med att skrivare stängs av
MAXIFY iB4040 | MAXIFY iB4050 | MAXIFY MB2040 | MAXIFY MB2050 |
MAXIFY MB2340 | MAXIFY MB2350 | MAXIFY MB5040 | MAXIFY MB5050 |
MAXIFY MB5340 | MAXIFY MB5350 | PIXMA MG6640 | PIXMA MG6650 |
PIXMA MG7540 | PIXMA MG7550 | PIXMA MX494 | PIXMA MX495 |
PIXMA E484 | PIXMA iP110 |
Detta inträffade eftersom de berörda skrivarna får åtkomst till en tredjepartsserver via internet när skrivaren slås på. Den 30 maj ökade mängden data som returnerades från tredjepartsservern.
Följaktligen kunde inte skrivaren bearbeta data och stängde därför av omedelbart efter att den slagits på. Beroende på modell stängdes skrivaren av och slogs på igen upprepade gånger.
Den 7 juni 2022 ändrades den mängd data som returneras av tredjepartsservern till en mängd som den berörda skrivaren kan bearbeta. Det innebär att de berörda skrivarna slås på och fungerar som de ska.
Den inbyggda programvaran med korrigerad kontroll av databearbetning har lanserats som förberedelse för framtida ändringar av internetmiljön.
Vi rekommenderar att du uppdaterar den inbyggda programvaran i skrivaren till den senaste versionen.
Skrivarens inbyggda programvara kan uppdateras via nätverket med hjälp av själva enheten eller med verktyget Updater som kan hämtas på fliken för inbyggd programvara för produkten. Välj en av metoderna för att uppdatera den inbyggda programvaran för din produkt nedan.
Kontakta oss
Vi börjar med att identifiera din produkt
Ordna med reparation
Om du vill göra en reparationsbegäran anger du produkten i rutan nedan.
Obs! Om du är ett företag måste du ha ett aktivt företagskonto för att kunna skicka in en service- eller reparationsbegäran till Canon.
Boka service
Ta reda på mer om de tjänster vi erbjuder och välj sedan din produkt nedan för att påbörja din servicebegäran. Tjänsterna är endast tillgängliga för utvalda kameror, objektiv och videoprodukter.
Obs! Om du är ett företag måste du ha ett aktivt företagskonto för att kunna skicka in en service- eller reparationsbegäran till Canon.
Underhåll
Se till att din utrustning alltid fungerar med ett urval av paket för produktvård, bland annat rengöring, kontroll och justeringar.
Uppgraderingar
Förbättra prestanda hos utvalda Canon EOS-, Cinema EOS- och XA/XF-kameror så att du kan förmedla mer fängslande stories.
PIXMA Print Plan
Vi börjar med att identifiera din produkt
Felkoder för skrivare
Vi börjar med att identifiera din produkt
Felkoder för kameror
Vi börjar med att identifiera din produkt
Canon Store
Vi börjar med att identifiera din produkt
Din fråga
Använd formuläret nedan för att definiera din förfrågan
Canon Store
Välj bland alternativen nedan för att hjälpa till att kategorisera ditt ärende på Canon Store